Kanonfoto

- Alla ska ha möjlighet att föreviga ett minne...

Testade "nytt" objektiv

Kategori: Foto

Idag kom en kollega på ett annat affärsområdet på jobbet som också är väldigt fotointresserad och frågade om jag var intresserade av ett av hans objektiv. Han hade med sitt ett Tamron 19-35...
Sagt och gjort så har jag nu lånat hem det...här nedan är resultatet av första kortet med det objektivet i studion.
Verkar väldigt skarpt och bra...betydligt bättre än mitt standard rat kit-objektiv iaf. Drömmen är ett 24-70 L objektiv...lite väl dyrt dock.

Nina var förbi ikväll och köpte mitt allra första stativ för en billig penning...så nu kan hon också ta kvällsbilder utan att få skakningsoskärpa :-)

I helgen kommer 40Dn att få vila då jag ska bort till Nordmaling och träffa några gamla klasskompisar...vill inte riskera att något oförutsett händer med den ;-)
Blir att låna min sambos lilla Ixus kamera istället ;-D

Max poserar fint...Bilden direkt ur kameran, endast beskuren och förminskad.

Tagen i studion med ett Tamron 19-35

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Nuuu har jag hittat hit. Hihi. Tack för köpet. Har inte hunnit prova det än.

    Fin bild på max, han är så söt =)Och bra på posa :P Saga springer bara iväg ju =(

    2008-12-18 | 22:16:42
  • Anonym säger:

    Japp, Max är bra på att posa =)

    Du får locka Saga med nått gott ;)

    2008-12-18 | 22:38:28

Kommentera inlägget här: