Kanonfoto

- Alla ska ha möjlighet att föreviga ett minne...

Kamera + objektiv inskickad på justering

Kategori: Foto

Såg att garantin snart går ut på kameran och jag har märkt att skärpan inte sitter där jag tänkt att den ska sitta...fokusen hamnar ca 0,5cm fel...så "siktar" jag på att ett öga ska bli skarpt så är det huden mellan ögat och nästan som blir skarp istället.

Hoppas det inte tar lika lång tid som sist, då tog det 5veckor.

Fick föresten ett mail nyligen, har sålt min första bild på http://eu.fotolia.com
Blev lite peppad så jag måste leta åt fler bilder att ladda upp där, har ju bara två stycken uppladdat där ;)
Bilden var föresten på en stapel med mynt.

Andra roligheter då...

Har haft med två bilder i Norran nyligen...en från en fototävling där jag iaf blir topp 16 (final) av 3000 inskickade bidrag. Nu fungerar tyvärr inte länken på deras hemsida, men det var denna bild jag hade med i tävlingen:

Den andra är denna, det var en lastbil som råkade riva ner en stor skylt...jag åkte upp på 10:e våningen och tog ett kort med min mobilkamera som jag skickade till Norran...dagen efter var bilden med i tidningen.

En tredje bild är snart inne också...det är den lite försenade bilden på att Tilia har kommit till världen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: