Kanonfoto

- Alla ska ha möjlighet att föreviga ett minne...

Några av bilderna från klinkrandet... Hallen

Kategori: Foto

Har ju laddat upp dessa till facebook direkt jag tog bilden med mobilen...tänkte lägga upp några här med så att jag har något att visa här :)

Hallen gjorde vi om för att jag slarvade då jag satte fast gipsskivan som är ovanpå värmeslingorna med för lite skruv. Snickaren som lade allt trägolv åt oss efter fuktskadan sa att jag nog borde ha mycket mer skruv...tyvärr lyssnade jag inte. Det resulterade in att efter några veckor då klinkersen vars lagd så började fogen spricka och det knarrade när man gick. Sedan hade jag lagt skarven, då inte en gipsskiva räcker, där man går...
Nu är allt omgjord, så här blev det.

Bort med det gamla (Stort tack till min sambos pappa Ulf för hjälpen)

Dit med ny gipsskiva, denna gång blev skarven in mot väggen + myyycket mer skruv (var för feg förra gången pga golvvärmeslingorna)

Värmeslingorna

Ett av tätskikten, behövs nog egentligen inte i hallen, men nu ska det då vara både hängsle och livrem här :)

Början på första klinkersraden, hade fått tag i en liten flexiblare (och dyrare) fästmassa. Torkade jättesnabbt så jag höll inte på att hinna med.

Allt lagt efter ca 3 timmar

Fogade dagen efter

Efter lite tvättning och putstning, Klart!...saknas är trösklarna mot kök och vardagsrum

Kommentarer


Kommentera inlägget här: