Kanonfoto

- Alla ska ha möjlighet att föreviga ett minne...

EVB infektion

Kategori: Allmänt

Puh* har varit inlagd på sjukhuset i en veckan. Blev som tvärsjuk, fick hög feber så de lade in mig.
Igår blev jag utskriven, jag hade eller har fortfarande en så kallad EVB infektion. 95% av befolkningen här i Sverige har sjukdomen latent. Varför det bröt ut på mig är troligen för att jag äter några immunhämmande tabletter så att det annan medicin för magen ska kunna verka.

Jobbigt var det iaf, de sista fyra nätterna sov jag 2-2½ timme / natt. Har visst lite svårt att sova på sjukhus.

Personalen där på medicin avdelning 6 var det helt underbara. De tog sig verkligen tid för de som ligger inne där.

Nu vill jag bara att febern ska släppa, armarna ska läka av alla nålstick samt att krafterna ska komma igen.
Sara får dra ett tungt lass här hemma just nu, vilken underbar sambo man har!

Imorgon är det jul, det ska bli roligt att se Iris öppna alla hennes julklappar. Hon slog näsan lite idag så den är lite röd så hon ville ha en ny i julklapp.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: