Kanonfoto

- Alla ska ha möjlighet att föreviga ett minne...

Bouncer till min blixt...

Kategori: Foto

Då har jag haft lite pysselkväll. Fick ju nyss min nya, men ack så mycket simpla blixt till kameran. Hade beställt lite material förut för att tillverka bouncern. Följde guiden, men gjorde den lite större då min blixt är större till storlek än Canon blixten som är i guiden.

-->Guiden

Här är några bilder från min pysselkväll, första testversionen...dvs, rätt slarvigt gjord.


















Utan bouncer, blixt riktad rakt mot mig


Med bouncer, blixt riktad rakt upp.


Taget med bouncer

Kommentarer

  • Linda Marklund säger:

    Lite oväntat kanske, men det som gläder mig mest med dessa bilder är att du/ni är engagerade i matlagning och verkar läsa samma blaska som jag - LagaLätt... :-)

    2009-02-19 | 08:57:14
  • Andreas säger:

    Snarare min sambo...tror aldrig jag har bläddrat i den där tidningen. hehe

    2009-02-19 | 21:02:04
    Bloggadress: http://kanonfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här: