Kanonfoto

- Alla ska ha möjlighet att föreviga ett minne...

Gamla minnen på juldagen...

Kategori: Allmänt

Då var juldagskvällen slut för min del...den kan sammanfattas så här....


Vid 15 tiden började vi att göra något hos Anton som skulle kallas pizza...de blev rätt så bra trots att vi inte alls följde receptet när vi gjorde degen.

Efter vi hade ätit våran första plåt så kom Anton syrror och visade vars skåpet skulle stå när det gällde pizzor...smakade dock ingen, men deras såg lite godare ut ;)


En efter en så började folket att välla in hos Anton.....som väntat kan tilläggas.
Jag och Thom gick kring 20.40 tiden för att vara bland de första in på hotellet...det var vi också.
Vi satt i soffan där inne och avnjöt varsin kall öl.


Det blev väldigt mycket folk som väntat inne på hotellet, och jag gick lääänge och trodde och tänkte att jag skulle bli den enda från vår forna klass (9D) inne på hotellet. Ganska sent var jag nere vid ingången och såg en stor röd, nästan tomtemössa, vid ingången...vem var det jag såg...Linda =)

Vi, efter hon och hennes kaer (läs kar), hade hängt av sig sina ytterkläder så minglade vi runt inne på hotellet.

Vi pratade minnen, hur vi har det och hur vi haft det... Plötsligt så ser jag ett bekant ansikte, visste inte om jag såg rätt eller ens kom ihåg rätt, men bredvid oss stod Terese (stavning!?)! Therese som iaf, jag inte hade sett på 9-10 år. OJ! Vilken överraskning det var. Linda började fråga ut hur hon har det och vad hon gör. Hon pluggade till någonting som jag inte kommer ihåg vad det var för något....men det lät avancerat..hehe =)


När vi alla tre hade pratat en hel del minnen och så, så gick Terese vidare. Jag fortsatte att mingla med Linda ett litet tag och undrade för mig själv om detta var sista gången här på länge som jag är här på juldagen. Nästa gång blir väl när jag ska "spionera på mitt snart nyfödda barn"...hehe. Oj, börjar man blir så "gammal" =)


Mycket trevligt kväll kan man kort sagt säga. Har just ätit en Statoil-korv, kommit hem till Antons lägenhet där han ligger och sover helt utslagen, förmodligen av utmattning, på sin säng...ska avsluta med en Billys och somna på Antons soffa och hoppas att jag inte är så sliten imorrn...


God natt, sov så gott!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: